Живеем в дигитална ера, където т.нар. социални мрежи имат огромна сила. Те отдавна не са просто място за забавление, игри и комуникация с приятели и познати. Социалните мрежи са един от най-успешните и ефективни канали, които да използвате, за да развивате бизнеса ви.

Те са особено полезни и в сферата на хотелиерския маркетинг, помагайки ви да привличате повече клиенти. В следващите редове сме подготвили няколко важни съвета, с помощта на които да вземете максимума, с който социалните мрежи могат да допринесат за маркетинга на хотела ви:

  1. Изградете активно присъствие на бранда ви в социалните мрежи

Казано с други думи, бъдете там, където вашите потенциални клиенти прекарват своето време. Според различни изследвания, над 40% от потребителите ще потърсят хотела в социалните мрежи, преди да решат дали да направят резервация. Процентът става още по-голям, когато говорим за поколението на т.нар. “милениали” – родени между началото на 80-те и края на 90-те години.

Социалните мрежи ви предоставят широка възможност да представите предимствата на вашия хотел, за да го превърнете в атрактивна и предпочитана дестинация. За целта е важно да бъдете активни в социалните мрежи, да създадете уникална визуална идентичност, за да направите вашия бранд разпознаваем и да се придържате към нея във всички канали, които използвате за онлайн маркетинг.

Ако се чудите, кои социални медии да изберете, този въпрос няма еднозначен отговор, а в голяма степен зависи от това какви потенциални гости опитвате да привлечете. Facebook е най-голямата социална мрежа с над  2,6 млрд. потребители и има отлични алгоритми, които позволяват да създавате успешни рекламни кампании.

Instagram пък е най-популярната социална мрежа за потребителите до 35 години, която е насочена най-вече към представянето на визуално съдържание – снимки и видео. Тя е чудесна платформа, където да покажете вашия хотел  и услугите, от които гостите могат да се възползват.

Youtube е най-популярната мрежа за видео съдържание, която ви дава уникалното предимство да покажете хотела, стаите, какви удобства могат да използват гостите и дори видео отзиви от доволни потребители. Всичко това има потенциал да убеди посетителите на профила ви да натиснат “резервирай сега”.

Привлечете нови клиенти и спечелете лоялни посетители

Ключово за маркетинга на хотела са онлайн рекламните кампании. Те предлагат широк набор от възможности, позволявайки ви прецизно да таргетирате нова аудитория, която се доближава максимално до профила на настоящите ви редовни гости, като години, доходи, семейно положение и още много други критерии. С правилните настройки на рекламите, може да постигнете отлични резултати на оптимална цена.

Рекламите в социалните мрежи също така позволяват т.нар. ремаркетинг – т.е. да показвате определени реклами на хора, които вече са взаимодействали по някакъв начин с вашия сайт – било то посещение, запитване или направена резервация. Така имате възможност да им предложите специални оферти, които ще ги стимулират да направят желаното от вас действие – да резервират за първи път или отново да посетят хотела ви.

Създавайте уникално и полезно за потребителите съдържание

Освен реклами, предложете на потребителите интересно и полезно съдържание, което ще ги накара да се ангажират с вашия бранд, да натиснат бутона “последвай” и дори да се включат в дискусиите в коментари. Забавни снимки, въпроси и практични, съвети, игри, отзиви и истории на реални клиенти – това са само част от съдържанието, което може да предоставите. Бъдете креативни и това ще бъде оценено. Много е важно да бъдете автентични, да познавате своята аудитория и редовно да взаимодействате с потребителите.

Ако и вие искате да се възползвате от уникалните възможности, които социалните мрежи предлагат, за да развитието вашия бизнес, то разгледайте услугата онлайн маркетинг на специалистите в хотелския маркетинг UPguest: – https://upguest.bg/uslugi/online-marketing-za-hoteli/